Header

zaterdag 12 oktober 2013

Amenity Kit Review: KLM World Business Class Heren

In de nieuwe Amenity Kit Review serie zal ik verscheidene amenity kits beoordelen waar ik de hand op heb weten te leggen. Als eerste aan de beurt: KLM's Viktor&Rolf toilettasje die ik heb ontvangen toen ik in World Business Class naar New York vloog.

Klik op meer lezen voor de rest van deze post:


Case:
De herenvariant is een bruin tasje ontworpen door het Nederlandse ontwerpersduo Viktor&Rolf.
Één kant van het tasje heeft een klikknop waardoor je het tasje ergens aan op kan hangen. Afgezien van het Viktor&Rolf logo kan ik geen merk ontdekken. 
Het tasje lijkt niet van goede kwaliteit en is zeker niet goed afgewerkt. Aan de stof zitten haken en aan de zijkant heeft het stiksel ook al losgelaten. Al met al net voldoende.





Inhoud:


De inhoud van het tasje is (helaas) verrassend 'basic'. Oogmasker, sokken, tandenborstel, oordopje en lippenbalsem. Er zat ook nog een pen in maar die was binnen 2 minuten na openen al kapot.
De sokken zijn flinterdun en zullen niet geschikt zijn voor herhaaldelijk gebruik aan boord. Het oogmasker dekt goed af maar zoals vaak het geval is zijn de 'straps' slap. Ook vind ik de padding die tegen het gezicht aan komt nogal grof. 
Voor de rest een minitubetje tandpasta (geen bekend merk) en tandenborstel. De lippenbalsem is ook merkloos maar heeft wel Viktor&Rolf branding net als de oordopjes. De oordopjes zijn de standaard oranje, schuimrubberachtige types. 





Oordeel:
Alles bij elkaar vind ik KLM's product teleurstellend. De kit is van slechte kwaliteit met een beperkte inhoud. Zo mis ik zeker een kam en schoenlepel die bij andere airlines toch zeker wel standaard te noemen zijn. De merkloze producten maken ook zeker geen indruk. Het feit dat er Viktor&Rolf op een goedkoop lippenstiftje staat maakt het geen beter product. De kit is ook niet herbruikbaar. Ik denk dat de sokken en oogmaskers geen 5 vluchten halen. 
KLM mag deze toilettas toch wel een upgrade geven. Een stevige pen, tube Colgate, kam en 'branded' lippenbalsem zal toch niet zoveel kosten? Simpelweg kwalitatief lagere producten erin stoppen met een mode-ontwerpers' naam erop werkt gewoon niet. 

Eindcijfer: een 6. 


Next up: Delta BusinessElite amenity kit door Tumi en een vintage Northwest Airlines tasje!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten