Header

zondag 10 maart 2013

Status match naar Gulfair Gold

Afgelopen week lag er een brief uit het kleine Golfstaatje Bahrein in de brievenbus. Ik heb namelijk een status match gedaan naar Gulf Air's Falconflyer. Gulf Air is de nationale luchtvaartmaatschappij van Bahrein. Haar frequent flier programma heeft 2 elite levels: Silver en Gold.

Klik op 'meer lezen' voor de rest van dit artikel. 



Gulf Air staat er om bekend makkelijk status matches uit de delen. Laagste level elites van andere maatschappijen worden gematched naar Silver. Mid en top tier Eliteleden worden gematched naar Gold.
Ik heb eerlijk gezegd geen intentie om te vliegen met Gulfair. Echter net als met de Best Western Elite match verloopt de Elite status van mijn airline dit jaar. Ik heb gematched omdat ik deze status misschien later in het jaar kan gebruiken voor een nieuwe status match met een andere airline. Gulf Air Gold is de hoogste status bij de maatschappij en het is altijd handig om dat te gebruiken bij een status match. Een andere airline is dan geneigd om naar een hoger level te matchen.


Gulf Air Gold kaart

Hoe kun je naar Gulf Air Falconflyer matchen?

Stuur een email naar ffp@gulfair.com en vermeld duidelijk je huidige status bij een andere airline. Het helpt ook als je een voorbeeld geeft waarom je naar Gulfair wil matchen. Bijvoorbeeld omdat je vaak naar Zuid-oost AziĆ« vliegt en goede dingen hebt gehoord over de airline en Bahrein als transferpunt wil gebruiken.
Stuur daarnaast ook een kopie van een online statement en een scan van je lidmaatschapskaart. Ze staan echt op de scan van de lidmaatschapskaart. Zonder scan absoluut geen match! 
Als alle credentials in orde zijn is een match zo gedaan. De medewerkers waren zeer aardig en snel met antwoorden. De match kan in een paar uur al werkelijkheid zijn! De status is geldig tot het maart in het volgende kalenderjaar. 

2 opmerkingen:

  1. Waarom zou je deze match willen doen als je nooit met ze vliegt? Zo ver ik weet zijn ze geen lid van een alliance, dus je kunt de kaart practisch nergens anders voor gebruiken?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. @Xandrios.
    Dat klopt. Gulfair is geen lid van enige airline alliantie. Maar zoals ik in mijn post al schreef vind ik het 'handig' om wanneer het kan toch ergens een elite lidmaatschap te houden. Deze kan ik dan gebruiken wanneer zich een status match mogelijkheid zich voordoet. Zo was ik helaas net te laat om deze Gulfair Gold te matchen naar de Flying Blue Gold promotie. Maar mocht zich de komende maanden nog zo'n aanbieding voorkomen, dan kan ik Gulfair Gold gebruiken. Top tier status/Gold status kan voor een status match altijd van pas komen.

    BeantwoordenVerwijderen