Header

zondag 10 februari 2013

Mijn 'Elite' lidmaatschappen

Een van de dingen die reizen voor mij zo leuk maakt, is het feit dat ik in meerdere loyalty programms een zogenaamd Elite lid bent. Dit betekent dat ik gedurende mijn reizen met bepaalde maatschappijen of bij bepaalde hotels een aantal fantastische voordelen heb.
Bij KLM's Flying Blue ben ik Silver lid. Dit lidmaatschap beschouw als het meest fantastische dat ik ooit heb geregeld. Als Silver lid bij KLM krijg je bij alle Skyteam airlines voordelen zoals: business class inchecken en boarden (bijna geen rij), voorrang bij immigratie en security controles, een extra koffer à 23kg gratis, meer miles (komt nog een post over), een speciaal Elite nummer bij problemen, voorkeursstoelen en nog veel meer. Dit is het laagste elite level van KLM en hoe meer je vliegt hoe meer voordelen je hebt.
Een voorbeeld van het feit dat je als Elite een fijnere reis hebt: vorige zomer zijn we naar Thailand gegaan. De vlucht van Amsterdam naar Bangkok werd uitgevoerd door China Airlines, een Skyteam lid. Met een telefoontje naar het kantoor in Amsterdam had ik voor de 2 vluchten voor het hele gezin geregeld dat we stoelen bij de nooduitgang hadden. 1,5 METER beenruimte en genoeg opbergruimte maakten de vlucht de meest comfortabele die ik ooit heb gehad. Ook de priority behandeling is fantastisch. Ik hoef bijna nooit meer in de rij te staan op de luchthaven.

Ook bij hotelketens ben ik Elite. Bij sommige zelf top tier (hoogste level) elite.Bij hotels krijg je dan voordelen als: versneld inchecken, meer punten, een welkomsgeschenk, vroeger/later uitchecken, gratis internet/ontbijt/club lounge toegang en room upgrades.
Zo ben ik dankzij mijn Priority Club Platinum lidmaatschap in het Holiday Inn Chiang Mai (Thailand) 2 keer geupdraded naar een enorme suite die over de rivier uitkeek. Bij aankomst lag er een bordje bonbons klaar en ik kreeg elke dag een krant op het bureau. Fantastisch!

Een overzicht van mijn Elite lidmaatschappen:
Airlines:
Air France/KLM Flying Blue Silver (Skyteam Elite)
Gulfair Falconflyer Gold

Hotels:
Hilton HHonors Gold
Accor Le Club Platinum
Intercontinental Hotel Group Priority Club Platinum
Best Western Rewards Diamond
Club Carlson Gold
Marriot Silver
Langham Hotels Voyageur

Daarnaast ben ik bij nog veel meer programma's gewoon basislid.

Klik op "meer lezen" hieronder voor de rest van het artikel.



Om al mijn verschillende lidmaatschappen overzichtelijk bij te houden gebruik ik de gratis website Award Wallet . Hiermee zie je in één oogopslag hoeveel punten je hebt gespaard, welke status je hebt en wanneer deze verloopt.

Elite status krijg je niet zomaar. Vaak moet je x aantal nachten verblijven of vluchten maken. Zo is voor Flying Blue Silver 15 vluchten vereist en voor Priority Club Platinum status al zo'n 60 nachten! Voor Flying Blue Platinum moet je 60 vluchten maken of 100.000 miles vliegen. Hierdoor wordt duidelijk dat Elite status is voorbestemd voor de frequente (zaken)reiziger. Hoe meer je reist, hoe hoger je status wordt en hoe meer voordelen je hebt. De airlines/hotels waarderen namelijk dat je ze gebruikt en geld in het laatje brengt. Frequent traveller programma's zijn dan ook bedoeld om klanten te binden aan een bedrijf. Daarom worden ze ook loyalty programms genoemd. In een toekomstige post besteed ik meer aandacht aan Elite status en hoe je deze kan bereiken.

Als scholier zit ik absoluut niet zo vaak in het vliegtuig en ik verblijf bijna nooit in hotels (en ik heb ook weinig zeggenschap want de ouders betalen, dus beslissen haha). Maar door acties en status matches (komt ook nog een artikel over) kun je er voor zorgen dat je deze statussen bereikt zonder aan de reguliere voorwaarden te voldoen. Deze acties zal ik dan ook, als ze opduiken, hier posten zodat lezers hier ook gebruik van kunnen maken!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten